Diskusiju forums

Diskusiju foruma sākums >> Regates (14 temati)

Latvijas jūras burāšanas čempionāts 2013

ilmarslax
UJK valdes loceklis, tehniskās un kvalifikācijas komisijas priekšsēdētājs.
Labdien godājamie burātāji!
2012.11.05 11:11

UJK valdes loceklis, tehniskās un kvalifikācijas komisijas priekšsēdētājs.
ilmarslax 2012.11.05 14:11

Vēlreiz sveicināti!
Droši vien esat pamanījuši,ka portālā publicēts 2013.gada sacensību kalendārs.Manuprāt šāda operativitāte ir patiesi apsveicama.
Pagājušās vasaras pburāšanas pasākumos tiku dzirdējis ne mazums kritisku piezīmju gan kuluāros gan personīgos kontaktos par jūras burāšanas čempionātu.Laika līdz nākošā gada 1.martam jau nav nemaz tik daudz un lai nākošajā vasarā šīs tēmas vien kuluāros vai alus kausa atkal jāapspriež , derētu celt savus viedokļus gaismā, dodot iespēju ar tiem iepazīties potenciālajiem sacensību dalībniekiem un organizatoriem.
Šoreiz atļaušos izteikt savus un dzirdētos priekšlikumus par jūras burāšanas čempionātu ,kuri manuprāt neprasa papildus finansiālos un cilvēku resursus:
I Regates laiks.Manuprāt šoreiz laiks ir izvēlēts veiksmīgi ,jo pirmkārt ir jau iesilis vasaras sākums , otrkārt tas dod iespēju sagatavoties un piedalīties arī citos nopietnos pasākumos un 5 dienas ir pietiekošas lai sarīkotu nopietnu regati.
II Distances. Plānojot etapu maršrutus nepieciešams izmantot līča abas puses , ne tikai orientēties gar vienu piekrasti
III Vērtēšana. 1. Diez vai ir demokrātiski un neredzu pamatojumu LAT LYS ierobežojumam ,saistot to ar jahtas būves gadu . Nav manīts ,ka vēl kaut kur tā darītu, un atsevišķu personu simpātijas vai antipātijas nedrīkstētu tam būt par pamatojumu. Ļausim katram pašam sev izvēlēties nolikumā fiksēto apmērīšanas sistēmu. LYS sistēma darbojas tikai divus gadus un nepilnības tajā protams ir, bet tās uzturētāji jau šobrīd strādā pie LAT LYS 2013 pilnveidošanas. Diemžēl vēl pasaulē nav izveidota handikapu sistēma ,kas pilnīgi visus apmierinātu un esmu pārliecināts,ka arī nekad neizveidos.Iespējams ,ka LYS sistēma sekmētu samērā jauno klasisko kreiserjahtu dalību regatē, jo Audas „Rudens kausā „šādas vēsmas bija manāmas.
2.Pārrēķinātā laika noteikšanai izmantot „ ļaiks caur laiku un distanci”(Performance Line) vismaz ORC grupās,jo LYS-am nav gatavas programmas un tas prasītu lielāku aritmētisko darbību apjomu.
3.Noteikt etapiem vērtības koeficientu atbilstoši to garumiem, piem: 50 M un garākas=1,5,īsākas par 50M=1,2,īsās =1,0 vai 0,6 par katru braucienu.
4.Vērtēšanai ar koeficientiem ērtāk un saprotamāk būtu neizmantot Low Point System ,ko neaizliedz BSN 90.3/a/), bet kādu no premiālo sistēmu paveidiem,piem.: Ivieta –punkti vienādi ar dalībnieku skaitu grupā,II vieta-par 1 punktu mazāk ,u.t.t.,DNF un DSQ sa,nem 1 punktu ,DSN -0 punktus.
Atvenojos par divdaļīgu komentāru. Esmu gatavs uzklausīt un iedziļināties visos viedokļos.
Ar patiesu cieņu – Ilmārs Lkšs

ORCLATVIA 2012.12.01 20:12

:)

ORCLATVIA 2013.02.28 07:02

The Norwegian Sailing Federation (NSF) has agreed on request from NORLYS - the Norwegian big boat class organization, to use the ORC VPP in the formulation of ratings for the NORLYS handicap system. Using measurement data from 1400 boats in the NORLYS database, along with that in the ORC’s database of 61.000 measurement records, NORLYS certificates will now be generated using the ORC VPP to have a single-number time-on-time handicap on their national certificates. This handicap will resemble the ORC’s general purpose Offshore Single Number handicap, a weighted average of five wind angles sailed over three wind speeds.

“This is a great step forward in the accuracy of the Norwegian NORLYS system,” said Sverre Ellingsen , Chairman of NORLYS. “The ORC VPP is annually updated by the aero and hydro-dynamic experts in the ITC (International Technical Committee), and is tested for its fleet of some 1800 different boat designs, so there is no better VPP available for handicapping in the world today.”

The decision to use the ORC system is in part because of the compatibility in measurement data used by NORLYS to the ORC’s International Measurement System (IMS). Measurements needed for most NORLYS boat types will therefore not change, as they are nearly complete for processing by the ORC VPP. However, when more data may be required then the NORLYS will make the necessary arrangements with owners to complete this process.

“We are very happy to assist the large fleet in Norway with the tools we have at ORC,” said Bruno Finzi, Chairman of ORC. “This should also help with those boats who decide to compete at the ORCi level to upgrade their certificates for racing at the National championship and international levels.”


UJK valdes loceklis, tehniskās un kvalifikācijas komisijas priekšsēdētājs.
ilmarslax 2013.02.28 13:02

Godātie burātāji !
To ,ka tuvojas pavasaris ,var nojaust ne tikai no garākas gaišās dienas ,bet arī no lielākām vai mazākām aktivitātēm burāšanas pasulē.Tiek remontētas jahtas, šūtas zēģeles , stādīti pasākumu plāni ,regašu kalendāri un protams aktivizējas ikgadējais jautājums – kā ar handikapiem.Atkārtošu visiem sen zināmu patiesību , ka sākoties regatēm jau vairāk kā pirms simts gadiem , aktuāls kļuva arī handikaps. Burāšanas pasaule pārdzīvojusi lērumu laika izlīdzināšanas metožu, tikai pēdējos 60 gados vien ir bijuši ,gan R,gan KR,RORC ,CCA.IOR ,VAN un citas ,uz šobrīdi izplatitķās pasaulē ir ORC i ar vienkāršoto ORC Club, IRC ,IRM un dažādās valstīs izveidotās sistēmas u statistiskās analīzes bāzes. Diemžēl pasaulē nav handikapu aprēķinu formulas ,vai sistēmas , kas apmierinātu pilnīgi visus , un tāpēc pastāv prakse , ka vienā regatē tiek izmantotas vairākas metodes. Diez vai ko labāku šobrīd var organizatori piedāvāt. Protams ir ORC čempionāti , kuros izmanto tikai ORCi mērgrāmatas. Mūsu tuvākie kaimiņi igauņi gandrīz visās jūras jahtu regatēs izmanto ORC un EST LYS , jau otro gadu mēģinām sekot viņu piemēram. Būtu ļoti žēl ,ja tūlīt sāktos „ cīniņš „starp burātājiem vai sistēmu uzturētājim par to ,kura labāka vai sliktāka ,jo abām ir savi plusi un mīnusi. Vēl ir pietiekoši laika lai katrs interesents varētu iepazīties ar šīm sistēmām un izvēlēties vien viņaprāt sev izdevīgāko. Lietderīgi būtu Ķīpsalas izstādes laikā organizēt informatīvu semināru handikapu jautājumos ,lai neskaidrību būtu mazāk.
Cerot uz saprātīgu viedokļu apmaiņu un konstruktīvu sadarbību ,ar cieņu – Ilmārs Lakšs.

Komentārus pievienot vairs nav iespējams.